Thursday, April 30, 2009

Släpp hästarna loss det är vår!


Idag kom jag på mig själv med att sitta och leta lagliga online filmtjänster. Rent direkt kommer det sig naturligtvis av IPred men rent krasst så kommer det sig egentligen av att det inte finns/funnits några filmtjänster över huvud taget värda namnet tidigare. Ett stort problem har ju varit att det inte finns några av de serier/filmer jag varit intresserad av samt att kvalitén varit katastrof. Nu får vi se om det finns något användbart. DRM fritt är ett krav men jag kan sträcka mig så långt att mina media vattenmärks och det ska fungera både på Windows och Linux samt på diverse obskyra devices som kan tänkas bli aktuella. T.ex. Nokias surfplatta. Då måste det alltså gå att spara filmen(köpa) och lägga på ett minneskort samt att koda om den till lämpligt format....det känns verkligen inte troligt att mina krav kan uppfyllas. Vi får se hur det går, det kanske är så att lagom tills film säsongen börjar i höst så har det kommit fram lite mer och användbara tjänster, låt oss hoppas för mycket.

Nu är det ju vår och då som vanligt är det dax att få ut sommarbilen. I år så var det läge för en del modifieringar och skulle börja riva lite men i sista stund så ändrade jag mig och ställde på bilen istället så jag kunde köra lite. Man får väl säga att det var ganska lyckat gjort för sedan dess har jag inte haft någon tid över alls. all min tid har gått åt till jobbet och den tiden jag inte varit och jobbat har jag mest sovit eller möjligen grillat lite med några vänner. Lite drygt men jag hoppas att det skall lätta på lite under nästa vecka men då ska jag ta mig an felsökning på en lotus, det blir spännande.

Det har ju hunnit bli vår...ja nästan sommar men nu när det är ett tag sedan jag skrev så kan jag ju säga som så att det var väldigt frigörande när jag hörde vårfåglarna sjunga. Denna vintern som årstid har varit tung även om sällskap och upptåg har gjort livet enklare att leva och i några enstaka fall jäkligt komplicerat. Det har blivit ett uppsving för frekvensen på mina krogbesök och faktum är att för första gången i mitt liv så har jag under en längre tid inte haft tråkigt på krogen en enda gång som jag nästa mestadels hade förr i tiden.

Träffade på en kompis som jag inte ser så ofta, Sean. Jag skulle hälsa till alla jag ser och jag skulle hälsa att han inte hälsar ;-)

Det har hunnit bli några biobesök också, bl.a. Taken som var över förväntan. trodde nog att det skulle vara en b-movie kickers film men det var klart över förväntan och Liam Neeson återtog lite av det han tappade så fatalt iom sin medverkan i Star Wars filmerna. Fast and The Furious 4 har jag också hunnit med, även det en ok film.

Nu har det ju hunnits grilla en del så jag har nog hunnit med att grilla 8-10gånger och det har varit från helt lysande till kanon och speciellt som man fått lära känna nya väldigt trevliga personer som förgyller ens liv.

Jag har säkert glömt en hel del och det känns som om detta inlägget blev lite statisk och inte så fullt av liv men det speglar nog lite hur mitt liv är just nu med extremt mycket jobb. Jag körde sönder en kylarslang till bilen och har inte ens hunnit kolla efter någon ny, det säger en del som hur mycket det är att göra.

Något som hunnits med är att skaffa en micro blogg på Twitter, kul grej som är knutet till Facebook. Gå in och kolla men det händer nog inte så mycket intressant där utan mest en massa svammel :-D Länken är: https://twitter.com/innov8swede

Nu är det nog dax att göra lite nytta igen.

No comments: